Tuesday, November 10, 2015

Halloween-prosjekt

Jeg vet at det er litt sent å skrive om halloween nå som var for en nesten uke siden, men jeg er lyst til å vise dere hvordan vi feiret den på skolen og hva vi jobbet med i denne perioden.
Tema for prosjektet var halloween, lys og mørke, og allehelgensdag. Prosjektet har inngått flere fag, blant annet norsk og produksjon.
Oppdraget vårt var å lage vår egen lykt ved hjelp av hønsenetting og vi skulle lage en utstilling i samarbeid med elevene fra forskjellige klasser.
 Jeg hadde mange ideer som jeg tegnet. Alle de skulle lages i forskjellige størrelser og materialer.
Etter jeg hadde bestemt meg valgte jeg å lage lykt nummer seks, lagde jeg arbeidstegning for å finne ut de riktige målene og designet på den. Jeg formet lykten i hønsenetting. Det var vanskelig siden hønsenetting er skarp og det er vanskelig å brette det,

   

Jeg lettet lenge etter stoff som ikke var brannfarlig, men det eneste jeg fant var aluminiumfolie og svart viselin som du kan se på bilde under. Jeg eksperimenterte litt og  prøvde å finne den beste måten jeg kunne sette de sammen på. 

Slutt resultatet kan du se på siste bildet sammen med utstillingsbildet. 
Utstilling var et samarbeidsprosjekt og jeg var på gruppe med Emma, Muhammed, Cormelia og Madelen. Vi skulle lage en utstilling som av knyttet til halloween og vi skulle få alle våre lykter til å se bra ut. Gruppa mi ble fort enige om hva hi skulle lage og hvordan vi skulle lage det. Vi lagde to skisser som skulle godkjennes av læreren også var vi i gang.


  Vi ble veldig fornøyd med utstillingen og sluttresultatene ble slike:



No comments:

Post a Comment